Dag 27 - kutmuggen!

11 juli 2019 - Bilbao, Spanje

Gisteravond wil ik lekker gaan slapen en ik hoorde ineens een mug rondom m’n hoofd heen zoomen. Dus ik deed het licht aan en ik zag er ineens een stuk of 5. Daar waren er snel 3 van dood, maar de andere twee waren me ontgaan. Toen alles dichtgedaan en luik naar beneden en even het licht aangedaan en wachten tot ze zich weet zouden laten zien. Inmiddels wel al gestoken in m’n linkerbovenarm, m’n rechtervoet en m’n focking rechter wenkbrauw. Maar ineens zag ik er weer eentje, pats, dood. En daarna zag ik er twee op bet gordijn, pats, pats, dood en dood. Naja, dat zullen ze wel zijn geweest. Licht uit, oordopjes in en slapen. Toch hoorde ik er weer eentje rondom mijn hoofd zoomen. Pets! Op m’n voorhoofd, licht aan, niks. Om me heen kijken, zag ik er weer twee. Eentje van kunnen slachten, maar die tweede ging zichzelf verstoppen, want die was nergens te vinden. Tja, dan ga je wachten he, want hij zal dood gaan, anders heb je geen lekker nacht. Ja! Daar zit ie! Op een randje van het plafond. Ik pak m’n shirtje, sla hem dubbel en mep, volgens mij, de mug naar beneden. Maar ik zag niks op de grond liggen na goed zoeken. Dus toch nog maar een half uurtje gewacht, maar niks. Nou, misschien had ik hem dan toch wel geraakt. Dus lekker gaan slapen. De volgende dag wakker en ik besluit eindelijk even een douchje te nemen en ik zie opeens die klotemug op een muurtje. Dus pets! Dood! Hehe, eindelijk. Het hoofdstuk muggen bij deze gesloten en verder naar de orde van de dag. Het strand! Ik wilde graag naar het strand en besloot daar de moeite voor te nemen om met de funicular naar beneden te gaan. Daar direct even boodschapjes te doen en dan naar de metro, overstappen en dan weer in de metro verder naar de halte waar ik eruit moest. 600 Metertjes lopen en daar was ik dan eindelijk. Uitzicht was aan de ene kant mooi, maar aan de andere kan was de industrie van Bilbao ook zichtbaar. Maar goed, eenmaal mezelf gevestigd kon ik lekker gaan liggen. Een duikie nemen, eten, drinken, duikie nemen, Tour aanzetten en kijken, duikie nemen, verder Tour kijken en dat was het alweer. Tour was echt een mooie etappe trouwens, met een fantastische slotklim en met een verrassend sterke Thomas. Maar die gaat er nog doorheen zakken, hoop ik iig.. Na de Tour weer naar de metro, nu een overvolle metro en weer terug naar bestemming. Eerst nog even bovenop de heuvel wezen eten en daarna weer naar de kamer en lekker de avondetappe gekeken. Morgen ga ik de doos ophalen voor m’n fiets. Aan de fiets sleutelen, zodat hij in de doos past, taxi regelen voor zaterdag en dan waarschijnlijk naar het stadion van Athletic Bilbao. Maar dat zie ik morgen wel weer!

1. Lon:
    12 juli 2019