Dag 3 - betere wegen leiden je via Gent naar het mooie Brugge

17 juni 2019 - Brugge, België

Ik stond vanmorgen op met een stuk of 20 nieuwe muggenbulten en met Elvis in mijn hoofd.. Vandaag was een rit richting het westen en lichtjes naar het noorden en met een zuidenwind is dat best prima. Het leek ook wel of de Belgen m’n kritiek direct hadden aangepakt, want de wegen waren, behoudens een paar betonplaten en kasseienstroken, echt best goed! Het ging dan ook best lekker en er zat een lekker tempo’tje in.. Na een uurtje of 3 en toch wel veel zadelpijn, kwam ik dan ook aan in Gent en aangezien mijn adres pas 15.00u thuis zou zijn dacht ik even langs te gaan. Met een spartak uitje zijn we ook langs geweest en hebben we op een strandje aan het Blaarmeersen de wereldberoemde, de meest gevoelige en vooral de meest besproken wedstrijd sinds jaren gespeeld, namelijk: Sint Pancras - Alkmaar. Ondanks hulp van Mo moesten de boys uit Pancras het onderspit delven en kregen ze een afgetekend verlies van 10-8 te verwerken. De mannen hebben de rest van het weekend in zak en as gezeten en geen woord meer tegen elkaar gezegd. Iedere keer kwamen ze naar de boys van Alkmaar toe om kennis te vergaren hoe ze ook eens een keer kunnen winnen. Het werd gewoon vervelend.. Maar goed, het Blaarmeersen, eerst als een autistische ramptoerist aangekomen en mezelf twee flesjes water, een ICE tea green, een twister ijsje, warme hapjes en een baguette met mozzarella en tomaten gegund, daarna even lekker met de met muggenbulten bedekte beentjes het water in gegaan, heerlijk! En toen was het weer tijd om de laatste kilometers af te leggen. In een uur en 3 kwartier aangekomen en mezelf opgefrist, boodschappen gedaan, gekookt, gegeten en vervolgens nog even naar Brugge, waar er eerst een heerlijke chocolade wafel naar binnen gewerkt is en waar ik heel ontspannen van een Brugse Zot aan het genieten ben. Nu ik dit type hoop ik deze kanjer niet te moeten bekopen morgen, want morgen staat er een rit van 170km op het programma. En ik moet je heel eerlijk zeggen, daar kijk ik best wel een beetje tegenop..